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Dec 162010

Partner: Limbus Europae
Exhibition: The One Frame Society
Artists: 29 January: Infinite Livez, Felix Bonowski, Aude Francois, Fuzzi Jones, I00I, Brent Sqar & 30 January: I00I, Brent Sqar
Dates: 29 January 2011, 20:00 – 0:00 &  30 January 14:00 – 22:05
Cost: Free admission

Project description:
Infinite Livez (UK/DE)
Recorded over a series of improvised sessions Infinte Livez approach’s has been noted as a unique achievement in experimental Hip Hop. 2008 saw the release of another album on Big Dada, the follow up to Art Brut for De Yoot entitled Morgan Freeman’s Psychedelic Semen. In 2009 he produced Live At La Guinguette, a live album recorded with Stade and guest vocalist Joy Frempong.

Durch seine anhaltenden Aufnahmeserien wurden Infinite Livez Improvisationen als sehr spezielle Weise von Hip Hop wahrgenommen. Etwa von ‘Big Dada’ mit einer Release auf ihrem Label in 2008 – und gleich darauf mit einer auf ‘Brut for De Yoot’. 2009 folgte „Live at La Guiguette“, in Coop mit Stade und Joy Frempong (vocal).

Felix Bonowski (DE)
Interactive installation which, using the movement of the viewer produces an interaction on the screen, in turn influencing the movement and behaviour of the generative swarms.

Softwarebasierte Video-Simulation von Schwärmen, welche sich durch die Personen im Raum in ihrem Verhalten steuern lassen.

Aude Francois (FR/DE)
In collaboration with various musicians Aude Francois works on electronic, experimental and acoustic music, explores the connections between video, music and performance. This work in progress on audio visual interaction deals with story telling in a revisited surrealist and floating narration and performs action in abandoned environments.

In beständiger Zusammenarbeit mit Musikern verschiedenster Genres begleitet und erforscht Aude Francois ihre Idee der Symbiose, Interaktion und Verbindung von Ton, Bild und Handlung. Dieser naturgemäß ziellose Prozess ist zugleich ebenso offen und fließend wie spezifisch narrativ und bedient sich dabei geschichtlicher Zitate, wie des Surrealismus und der Situationen des ‘Stroms des Bewusstseins’, als auch der Schichtungen aufgelassener Orte.

Fuzzi Jones (DE) / I00I (DE) / Brent Sqar (DE)
“The birth of the tone” – a processual and collaborative performance, generated through the interaction of members of the audience. The dispositif is built as a chain of transmission of data and information, where every participant is given a script, a formula in advance, that allows them to act. Then, a sign is generated, translated, forwarded, scaled and transferred into the software SuperCollider. The information is then taken as a value – as a command line, producing series of comments, which via the software engenders an unexpected tone all depending on the nature of the inputs. A homage to Wittgensteins “Tractatus Logico-Philosophicus”.

“Die Hervorbringung des Tons” – Als Parcour wird eine gestaffelte Übersetzungslinie aufgebaut, die vom Publikum bespielt wird: Ein Zeichen wird erzeugt, abgelesen, weitergeben, gemessen und über Tafeln und Skalen übersetzt und zum Schluss zugleich als Patch und als Wert in SuperCollider eingegeben. Eine Hommage an Wittgensteins “Tractatus Logico-Philosophicus”.

I00I (DE) / Brent Sqar (DE)
“empire / à rebours” (Andy Warhol, Joris-Karl Huysmans) – a conceptual piece, screening and recording during 485 min. Andy Warhol’s video of the empire state building. The screening is taken as a performance, captured as a surveillance camera image via internet. A single person is experiencing the screening of the video inside the room as a confrontation to its length. Its image, its subject – the room – is opened to viewers, which are allowed to take part in the process. The performance puts tension in the relation between the register, the screening, the camera and the viewer – as a mise en abyme of the experience of the image.

“empire / à rebours” (Andy Warhol, Joris-Karl Huysmans) – Ein kleines Konzeptstück, 485 Minuten lang, Andy Warhol, das Empire State Building sehend und angesehen. Der Projektion korrespondiert die Webcam – und die Erfahrung der Beobachtung wird konfrontiert mit der Begegnung mit der dauernden, endlosen Zeit. Der sich hier öffnende Raum wird zugleich geschlossen durch die Spannung, die zwischen dem gezeigten Video, der gestreamten Kamera, dem Beobachter und der Ursituation selbst, dem Platz hinter der Kamera, welche das Empire State Building aufzeichnete, besteht.

Venue information:
Limbus Europae is dedicated to unite the producers of art and its recipients as well as to transcend the limits of exhibitions and to the deconstruction of the term of art itself. You can only participate by taking part. We try to find out what existential meaning strategies of art nowadays have. As the restrictions – as the ones the business of art as well as the academic discourse wages upon the institutions – are put aside from the very beginning, the artist is put back into his original independence. In doing so, he is able to reflect upon his own position within the triangle of artist-opus-audience, which no longer is determined. The same is true for the audience, which is no longer reduced to the mere role of the silent spectator as well as the educated critic.

Der Limbus Europae ist in sich selber ein mutuelles Kunstwerk, der Vereinigung von ‘Kunstproduktion’ und ‘Kunstkonsum’ und der Überwindung der klassischen Grenzen von Ausstellungen und  von Kunst selbst verpflichtet. Dasein bedeutet Teilnehmen. Wir wollen verstehen, welche existentielle Bedeutungen Formen der Kunst gegenwärtig haben. Da von vornherein die bekannten Hemmschuhe entfernt sind, welche sich Markt, Institutionen und Diskurs notwendigerweise gegenseitig überstülpen, ist der gute alte ‘Künstler’ in seine gute alte ‘Freiheit’ zurückversetzt. So kann er in diesem Spannungsfeld zu einer Position finden, die nicht von vornherein bestimmt ist. Das Selbe gilt für das gute alte ‘Publikum’, welches ebenfalls nicht mehr auf seine Rolle festgelegt ist – ebenso wie für den guten alten ‘Galeristen’.

Address:
Limbus Europae, Kienitzer Straße 108 corner Weisestraße, 12049 Berlin, U8 Boddinstraße
limbus-europae.de/
infinitelivez.com/
vimeo.com/auderoseselavy

Opening hours: 29 January, 20:00 – 0:00 & 30 January. 14:00 – 22:05

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